Hvad er StrikOrama?

StrikOrama er Danmarks første strikke-podcast og består af Alain og Mette, 2 storstrikkende venner fra København.

Showet tager udgangspunkt i vores hobby - at strikke - men vi fylder godt ud med diverse mærkværdigheder og interessant musik.

Du kan normalt høre afsnittene her på siden eller gå ind i iTunes Store og abonnere på StrikOrama - det er gratis.

Vi er nu tilbage efter en længere pause!
Det gamle iTunes feed fungerer ikke længere, så hvis du plejer at hente afsnittene der, skal du abonnere gennem vores nye feed: http://strikoramapodcast.podbean.com/feed . Derudover kan du høre/downloade showet på vores nye podbean-side: strikoramapodcast.podbean.com.

Hvis du har lyst til at høre et af de gamle afsnit, skriv da en mail til os på strikorama @ gmail . com (uden mellemrum), så kan vi sende mp3-filerne til dig.

søndag, februar 27, 2011

Afsnit 15 - Fiberrig Etymologi


Nu er det vist på tide med endnu et afsnit af følgetonen om Alain og Mettes striktastiske tilværelse, for hvad er bedre på en bundfrossen fredag i februar end at have besøg af sin bedste strikke-ven, drikke kaffe og høre musik?
Udover de sædvanlige samtaler om igangværende, færdiggjorte samt fremtidige strikkeprojekter lukker vi op for etymologiens fascinerende godtepose - hvilken betydning gemmer der sig mon bag ordet 'strik'?..

Lyt til afsnit 15 - Fiberrig Etymologi:


Disclaimer! Lyden svinger meget i dag og vi har været nødt til at komprimere filen, så det er ikke den sprødeste audio-oplevelse nogensinde.. Til gengæld er vi søde ;)

    Links:

Alains strømper i Crazy Zauberball i farven Frische Fische (og nogle filtede svampe, der gror op af græstæppet..):

Mettes fars strømper i Crazy Zauberball i farven Schokoladeseite:
 

Vævestrikket pude-forstykke i lama-uld fra Strikkebogen og Noro Silk Garden:

Gold Leaf strømpedesign (opskrift snart tilgængelig via Ravelry):

Diamonds - strømpedesign til herrer (opskrift ikke tilgængelig endnu):

 Måske for stor babystrømpe i Hand Maiden Casbah Sock:

Rest af Alains lækre håndspundne og håndfarvede merino:

Alains podcast-projekt - bomuldsvaskeklud:

Fin decoupage-bog a la Alain:

Projekt anti-stress - De 3 enlige sokker:

..og en overraskelse:

Musikken til dette afsnit er fundet på www.musicalley.com

Jimmy G Pop - My mummy rocks
Skittish - Welcome to the circus
Adam and the Couch Potatoes - Never gonna be bored
Funkspiel - Dead bunnies
Derek Clegg - Lights out

3 kommentarer:

  1. Hej Mette og Alain,

    Det var ret overraskende for mig at høre Strikorama i dag, da jeg lige pludselig hørte mit navn. Det havde jeg ikke lige regnet med at høre:-). Men tak for jeres omtale af Cascade 220, min islandske sweater (som jeg er rigtig glad for) og mit navn! Mette, du er nok den eneste i hele Danmark, som ikke har udtalt mit navn som "Slævi"," Flævi", "Klævi" osv, men Slávi, som det rigtigt udtales :-)

    det ville være sjovt at møde jer i virkeligheden en dag :-)

    Mange hilsner
    Slavi

    SvarSlet
  2. Hejsa Mette og Alain,

    Jeg blev også meget overraskede da jeg hørte mit navn på jeres podcast. Tak for omtalen om mit nyeste design i Interwave Knits Spring 2011: Ruched Yoke Tee (kan findes på Ravelry). Forøvrigt så bliver jeg ved med at grine når jeg tænker på jer i spejlægs ponchoer :-) Tak fordi i laver mere podcast, jeg nyder dem meget. Mette tillykke med brylluppet og den kommende baby.

    SvarSlet
  3. @ Slavi: Ihh, jeg føler mig helt ord- og navne-ekvilibristisk (eller hvad SÅDAN noget nu hedder..). Fedt at vide, at du hører strikOrama!

    @ AnneLena: Ha! Jeg er sikker på de ponchoer ville være et hit. Og tak :)

    SvarSlet

Bliv fan af StrikOrama på Facebook!

StrikOrama on Facebook